{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

Yil
Yil
Følger: 11 Emner: 5 Svar: 7

100 procent garanti. {{forumTopicSubject}}

Hey derude, jeg er førstegangskøber af en BMW 320d og jeg har 3 måneders “ 100%” garanti fra forhandler.
Jeg overvejer at få lavet en FDM brugtbiltest. Mit spørgsmål er så hvis FDM finder noget der er galt med bilen er forhandler så forpligtet til at få det fikset ?
Håber i kan hjælpe ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100 procent garanti.
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   20. mar 2018 Ja, det er jo hele pointen med garanti

• #3   21. mar 2018 Det er lige meget, om attesten laves før eller efter købet, når der er ydet 100 % garanti i 3 måneder. Så skal forhandleren jo udbedre fejlene uanset hvad.

• #5   21. mar 2018 chris, kan du lige forklare "virkeligheden er ofte anderledes" på borgen også smiley
    men ja 1 ting er papirs garanti, noget andet er virkeligheds garanti

• #6   21. mar 2018 #3 - sikke da noget sludder. Selvfølgelig er det ikke lige meget om FDM-brugtbilstesten laves før eller efter købet.
    FDM vil sikkert finde en del punkter som de vil "anbefale" at få ordnet, det kan være dårlig undervognsbehandling, slidte bremser (som måske kun lige er lovlige) osv. osv. Så der kan være rigtigt mange ting som en køber vil betegne som "fejl" men som alligevel ikke hører under garantien.
    Så derfor skal brugtbilstesten laves før et køb hvis den virkelig skal være noget værd.

Så svaret til TS må være, NEJ det er ikke alt sælger skal dække på garantien. Og som #2 skriver, så kan det derudover blive rigtigt træls at komme igennem med efter et køb.

• #7   21. mar 2018 Hvis det er 100 % garanti, så dækkes alt. Ellers er dét jo ikke 100 % garanti.

• #9   21. mar 2018 #7 så du mener også at hvis der ikke er 100% mønster på dækkene så skal forhandleren også sætte nye dæk på under garantien - come on smiley
    FDM vil helt sikker komme med en bemærkning omkring mønster hvis der kun er lige præcist det lovpligtige (eller 0,1 mm mere).

• Yil
    Yil Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 11 Emner: 5 Svar: 7
    #10   22. mar 2018 Tak for svar alle sammen.. kan se der er delte meninger. Jeg får ihvertfald lavet en test hos FDM, og håber der ikke er nogeg helt galt.. og hvis der er det må jeg jo kontakte sælger.
    Det vigtigste er vel motoren og gearkassen ?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #11   22. mar 2018 ophæng og bøsninger

• #14   22. mar 2018 Det er ikke en fejl, at der ikke er fuldt mønster på dækkene...

• #16   22. mar 2018 #14 Det er jo heller ikke en fejl med dårlig undervognbehandling, slidte bremser (der er lovlige) småbuler, begyndende tæringer, osv. osv. osv. Bare fordi der er 100% garanti, så skal bilen jo ikke være som da den kørte ud af fabrikken.

Så det er direkte forkert når du skriver at ALT er dækket. "Hvis det er 100 % garanti, så dækkes alt. Ellers er dét jo ikke 100 % garanti."

Kan du ikke selv se det opgiver jeg smiley

• #17   22. mar 2018 Hvis der er 100 % garanti, er der garanti for alt. Ellers kan det jo ikke kaldes en 100 % garanti. Begrebet er selvforklarende.

Kommentér på:
100 procent garanti.

Annonce