{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Nissan micra, dum ved gearskifte {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige købt mig en nr to vil til konen, en lille nissan micra 1.0 fra 2000, ny synet og det hele smiley

MEN nu har jeg så lagt mærke til at den er dum i gearskifte.

To ting.
Selve gearstangen hoppe ikke tilbage i midterstilling når man slipper den, som om der mangler nogle fjedre eller lign. Altså hvis jeg skubber den over mod første gear når den er i frigear, så Bliver den ovre ved første gear, og det samme hvis jeg skubber den mod femte gear.

Og så er det ikke hver gang at 3 og 4 gear ligger ud for midterstilling, som om den ikke kan ramme gear. Der er ingen mislyde når jeg gør det.
Kan det "bare" være at justere stangen under bilen?

Er der nogle af jer der har været udsat for lign ved denne bil?
Min kæreste er ikke så glad for at køre i den når den gør sådan, så håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nissan micra, dum ved gearskifte
  • #1   25. maj 2018 vis jeg husker rigtig er det kabel styret . Så de kabler der går fra gearstangen af og til gearkassen. Kan jo være slidt op. og så går de jo stramt. Der må også sidde nogen bøsninger og noget ved din gearstang der kan være slidt . Så der er jo ikke anden end at skille det af og finde fejlen.

  • #2   25. maj 2018 Har lige haft adskilt under gearstangen, og det er ikke kabler men stænger der styre det. Så det kan ikke justeres desværre.
    Jeg må prøve at stramme kobling lidt op og se om det hjælper lidt.
    Det kan være det er koblingen der er slidt så


  • #3   25. maj 2018 . vis det stænger sidder der jo nogen bøsninger ved gearkassen og ved gearstangen under. Så tjek om de er slidt op .Det kan nemt ske. for vis du siger gearstangen går lidt hårdt og gør den også det når bilen er slukket? vis den gør. Så det ikke noget med koblingen at gøre

  • #4   25. maj 2018 Den går ikke hårdt syntes jeg. Det er mere som om, at den ikke altid kan ramme 3-4 gear under kørsel. Sådan 1/10 gange vil den ikke. Og det føltes netop som om at gearstængerne var justeret forkert, men bøsninger ser fine ud. Har lige prøvet at smørre det hele samt stramme koblingskabel lidt op. Så må vi se når jeg skal ud og kører snart smiley

Kommentér på:
Nissan micra, dum ved gearskifte

Annonce