{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Kalibre - defekt forklaring ønskes {{forumTopicSubject}}

Daus - Ville lige dele en sær historie om nogle kalibre som har været årsagen til flere måneders fejlfinding uden resultat.

Håber der er en bremse haj der kan forklare.

Bremsepedalen begyndte at gå i bund på et eller andet tidspunkt for længe siden og har bremset af helvede til. Og man har derefter rodet, skiftet og luftet ud, uden nogen form for forbedring. Cylindre skiftet bagpå, hoved cylinder skiftet - ingen forskel.

Satte nye brugte kalibre på og så spillede det bare 100%, men mit hovede kan ikke komme på hva det kan være?? Det er et lukket system som ikke er utæt... hvordan kan kaliberen være defekt på den måde uden der kommer væske ud? Oo




Kommentarer på:  Kalibre - defekt forklaring ønskes
  • #1   12. jun 2013 hvordan giver man en defekt forklaring??? Er det når svaret ikke giver mening??

  • #2   12. jun 2013 Kalibre defekt - forklaring ønskes.

    hjalp det på forståelsen? smiley


  • #3   12. jun 2013 Lyder som om dit stemple har været enten rustet fast eller været utæt. Den har ikke tabt bremse væske?

  • #4   12. jun 2013 nej - det er derfor jeg er totalt lost. Den har aldrig brugt olie fra reservoir'et eller lækket.

    Systemet har været 100% tæt men pedalen gik i bund. Jeg fatter minus af det. smiley


  • #5   12. jun 2013 Hvad for en bil snakker vi om?

  • #6   12. jun 2013 Fiat Seicento fra 98'.

  • #7   12. jun 2013 Kan være fordi tætningsringen mellem stempel og boring i kaliberen, bliver presset ud når stemplet trykker udad, hvorfor væsken ikke bliver presset med ud. Modsat når stemplet så går indad igen når bremsen slipper, trækker tætningsringen sig sammen og suger luft ind i systemet. Den luftbobbel der så står i systemet, vil kunne holde væsken i røret tilbage, så dette ikke løber ud ved den "utætte" tætningsring i caliberen.....

    Giver det mening?


  • #8   12. jun 2013 Er det kun kaliperen som du byttede eller fulgte der slanger med?

  • #9   12. jun 2013 Thomas - ja det gir god mening. det er vel det eneste der kan gi sig ud over stemplet. Det burde man da ha spottet... vi har tit været 2-3 stykker omkring bilen men den havde vi ik set. smiley

    Det eneste jeg har på det er at der er ret højt tryk i sådan et hydrauliks system - jeg tænkte osse på luft men kan der komme luft ind ved "sug" så tænker jeg at så kan der ihvertfald osse komme væske ud. Men som sagt så kunne det godt være en mulighed.

    Michael : nej slangerne er de samme - har kun skiftet kaliberne.


  • #10   12. jun 2013 Lavede bremser på en Volvo V70 en gang, hvor problemet var nøjagtigt det samme....... Uanset hvad vi gjorde og skiftede, blev pedalen ved med at være så slatten som en rød pølse.... ;o)
    Det viste sig efter længere tids søgen, at det var det førnævnte problem.... DN ringen (mener jeg den hedder) var simpelthen blevet for slidt med tiden, til at den kunne holde 100% tæt i begge retninger.


  • #11   12. jun 2013 ok. fanama mystisk. Det er jo godt at vide til en anden gang. smiley

    men det vil sige at de bare skal ha en tur med rep kit, så spiller de igen?


  • #12   12. jun 2013 Burde kunne gøre det ja - alt afhængig af selvfølgelig, hvordan den ser ud indvendig.

Kommentér på:
Kalibre - defekt forklaring ønskes