{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Foreslag til turbo opgradering Golf 4 1,9TDI 130HK (ASZ)? {{forumTopicSubject}}

Nogen herinde der har foreslag til turbo opgradering til en Golf 4 130HK med motorkode ASZ?
Jeg skal have ny turbo til min Golf 4, jeg vil ikke købe original, men kigger lidt på en opgradering. Jeg ved ikke om jeg bare skal gøre det letteste og gå efter en 150HK fra en ARL, og så smide en FMIC på og få den kørt ind og så er det done. Men overvejer også om det er det værd at bruge de 3000kr ekstra på at købe en Garrett GTB1756VK fra Darkside Developments.

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/garrett-gtb2260vk-gtb2056vk-and-gtb1756vk-turbocharger-with-vacuum-conversion.html

Bilen er hverdags bil der bare skal være sjov at kører i. Så ikke noget vildt stort der giver det store turbo lag. Planen er i første omgang at den bare skal køres ind til det punkt hvor dyserne ikke kan følge med til at gå højere. (Hvis nogen ved hvornår de topper, så skriv det gerne, har læst lidt forskelligt). På et senere tidpunkt skifter jeg nok dyserne.

Målet er et sted mellem 230-250HK og så tæt på 500NM som muligt.

Hvad er jeres foreslag? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foreslag til turbo opgradering Golf 4 1,9TDI 130HK (ASZ)?
  • #1   12. feb 2017 Tror du skal prøve at spørge inde på VAGcars.dk, der er mange eksperter derinde .
    Men inden du begiver dig ud i de større opgraderinger af turbo, skal du nok også kigge lidt på dit svinghjul. For de plejer at brokke sig når man når på anden side af de 400-410 nm.

    Angående dyser, så tror jeg ikke du kommer meget over de 200hk med std.

    Mvh. Karsten


  • #2   12. feb 2017 Hej Karsten,
    Svinghjulet skulle ikke give problemer så vidt jeg har læst. Dog begynder koblingen at slippe ved omkring 450-460nm.

    Turboen er besluttet og bestilt, det er blevet til en GTB1749VK, der blandt andet også sidder på en Audi A6 2.7 TDI V6. De skulle være gode for et sted mellem 230 og 250HK alt efter hvem man spørger. Samtidig med den spoler stort set lige så hurtigt som den originale.

    Intercooler kit er købt ved Darkside Developments der er specialister i diesel tuning. Det bliver en side monteret som den originale der i følge Darkside er gode for 230HK (Dog er der andre der siger god for op til 260HK, så det er igen hvem man spørger). Planen er at holde den lidt som en sleeper. Derfor bliver det ikke frontmonteret, da det bare giver for mange problemer.

    Dyserne er i en PD130/PD150 sikre at bruge op til 230HK i følge Darkside Developments. Derefter skal man opgraderer.

    Planen er at få den kørt ind til 215-220HK og et sted mellem 440-460NM.

    Det burde være rimelig realistisk, der er flere englændere der kører med magen til setup, og får i det område. smiley


Kommentér på:
Foreslag til turbo opgradering Golf 4 1,9TDI 130HK (ASZ)?

Annonce