{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Kørselsforbud {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag fået brev fra politiet med min bøde og besked om at jeg skal indsende mit kørekort inden 20dage fordi jeg har fået kørselsforbud. Jeg skal så op til 8 køretimer og 7 teoritimer inden jeg kan gå til en ny prøve.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan vente med at sende mit kort ind 18 dage endnu, og så allerede starte på køretimerne imorgen? Eller kan jeg først begynden når jeg har sendt kortet ind?

Er nemlig så "uheldig" at jeg bruger mit kort på arbejdet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørselsforbud
  • #2   4. okt 2007 Nej det gør ikke. Jeg har 20 dage til at acceptere "dommen". Står jo i brevet.

• #3   4. okt 2007 og hvis manden nu ik får set i sin postkasse inden tirsdag ved han det jo ik:-)

• #4   4. okt 2007 Chris H: Sikkert ikke, men jeg vil nu hellere være på den sikre side.

• #6   4. okt 2007 Du har kørselsforbud fra den dag brevet er modtaget, ligemeget om du sender kortet ind eller ej.

Forsætter du med at køre, så starter bøden ved 5000 kr.

Hvad har du lavet siden du har mistet kortet?

• #7   4. okt 2007 Chris H
    Flot.. Det var så det dummeste du nok har gjort i dit liv indtil nu? Ingen dækning når du intet kort har. Fed erstatning ejeren af bilen du kørte i stod med så i tilfælde af skade.. Eller tiltale hvis han bevidst lånte køretøjet ud til en der ikke har kørekort..

• #8   4. okt 2007 Jeg er enig med Peter K.
    Min kammerat måtte heller ikke køre, da han fik det brev.
    Og gør ud det, kan det koste dig dyrt.

• #9   4. okt 2007 Jeg ventede med at indsende mit kort, indtil jeg fik et brev (efter de 20 dage var gået) om at nu fik jeg 3 dage mere, inden jeg fik en retsindkaldelse. Først dér, sendte jeg det ind... Blev stoppet efter 18 dage ell lign, hvor de intet sagde, eller lign.. De kunne ikke se jeg stod til at miste det, da jeg ikke havde accepteret dommen dér.
    Så bare træk den så længe du kan. Men du kan ikke tage nye køretimer osv, før kommunen har godkendt dig til at tage et nyt kørekort igen (det skal de nemli' gøre, selvom det ikke er for sprit osv .. kom også bag på mig) og så skal du betale en regning til kommunen på 870,- kr.

Først når du har gjort det, kan du begynde igen.

Surt show, men det er desværre sådan tingene hænger sammen - "så kan man lære det" ... smiley

• #10   4. okt 2007 Det står udtrykkeligt i brevet at hvis jeg erkender mig skyldig har jeg 20 dage til at sende kortet ind. Det er jo som alle andre lovovertrædelser, at jeg er uskyldig indtil andet er bevist (eller jeg tilstår, hvilket jeg gør i dette tilfælde).

Greve: Det lyder meget fornuftigt. Satans også. Det kommer sq til at blive dyrt. Og mon ikke chefen synes jeg skal bruge min ferie på at tage kortet igen. Men ja, så har jeg lært det!

Peter K: Overskræd en hastighedsgrænse med over 60%. Og har ikke haft kortet i 3år så det giver kørselsforbud.

• #11   4. okt 2007 har prøvet det samme. du kan køre til du sender det.

det er en lidt mærkelig fornemmelse at sende sit kort. det var først der jeg fattede det.

ring til din gamle køre lærer. De kender reglerne 100%.

jeg skulle selv vente et halvt år. Men nogle gange må man med det samme hvis det ikke er så slemt det du har lavet.

• #13   4. okt 2007 jeg tog alt teori og kørsel på en uge.
    det var mega kedeligt men hurtigt overstået.

• #14   4. okt 2007 - R. Eriksen -

bare fordi din frå lårs gnasker bil ikke kan kører hurtigt nok til at miste kortet er du så cool?

det kan da ske for alle.

de/jeg skriver bare hvad der skete i vores tilfælde for at hjælpe.

sket er sket og jeg er røv ligeglad i dag.

• #15   4. okt 2007 - R. Eriksen -

Jeg praler bestemt ikke. Skal igang med kørelæreruddannelsen om 1 år. Nu ved du jo heller ikke HVORFOR jeg mistede mit kørekort, så synes faktisk du skal blande dig udenom. Jeg prøver at hjælpe manden som opretter en tråd, hvori han beder om konkret info omkring det at få kørselsforbud. Jeg hjælper ham, da jeg selv har prøvet det. Kan ikke se det store problem i det. Men at kalde det pral, er da en blasfemisk måde at sige det på - jeg praler bestemt ikke af det, tværtimod - sku ikke lige noget jeg sidder og snakker om, når jeg er til middag med svigerforældrene eksempelvis.

Men, det viser jo blot hvilket forståelses og retorikniveau du ligger på. Undskyld mig.

• #17   4. okt 2007 "Overskræd en hastighedsgrænse med over 60%. Og har ikke haft kortet i 3år så det giver kørselsforbud"

Det gælder da os selvom man har kørt i mere end 3 år? hvis ikke hvordan hænger det så sammen ?

• #18   4. okt 2007 - R. Eriksen -

Jeg kører mindst 100.000 km om året - det er altså ikke på alle de 100.000 km at jeg overholder hastighedsgrænsen hele tiden. Man kan være uheldig, og det var jeg. Og skal desuden siges, at det var efter min KØRELÆRERS ADVISERING at jeg ventede med at indsende kortet til i sidste øjeblik. Men du kan jo bare melde mig for det, jeg har ikke gjort noget ulovligt - og ja, jeg fik dommen for det, og jeg har betalt mit for den frakendelse. Ialt kom frakendelsen til at stå mig i ca. 8000,- kr.

Det her skriver jeg heller ikke for at prale, men for at sætte det lidt i perspektiv for dig, da du åbenbart ikke selv bestrider evnen til dette smiley

• #19   4. okt 2007 - R. Eriksen -

Udover det, mister man jo kun pappet i den periode det tager at generhverve. Og når man bliver over 21, får man en køreseddel imens man generhverver. Tror du skal sætte dig lidt mere ind i reglerne - ellers er det nok dig, som en dag kommer til at skal have kortet om... ;o)

• #20   4. okt 2007 MP: Har du haft det i mere end 3 år nøjes du med en betinget frakendelse. Det er lidt mildere end et kørselsforbud.

• #22   4. okt 2007 det sjove er at dem der altid holder sig på den lovlige fart grænse kan til gengæld IKKE finde ud af at holde til højre !!!!!!! Når der er plads til at trække ind SÅ TRÆK IND!!!!!!! ARGH! lige et surt opstød fra mig... hader de gamle mænd og kvinder i alle aldre der køre 110 og ligge helt ude i højresporet bare for at ligge der... selvom der frit inde i inderbanen har jeg sågar oplevet kællinger der bruger utroligt lang tid på at køre indtil højre.. efter adskillige blink og dyt... og når man så er kommet uden/inden om så vælger personen kraftedme at trække ud igen selvom der ik er nogle i inderbanen ! sådan noget får mig til at overskride loven hver evig eneste gang...

• #23   4. okt 2007 - R. Eriksen -

8000,- alt i alt.

3000,- i bøde
    3500,- ved kørelæreren
    870,- i borgerservice
    510,- for køreprøve

- Så, det er jo ikke kun bøde der er en udgift ved at miste sit kørekort.

• #25   5. okt 2007 - R. Eriksen -

haha vil jeg så se om jeg kan skaffe smiley men lyder som noget man burde se til køreprøven smiley

• #27   5. okt 2007 Jo før du afleverer det, jo før kan du få det retur.

Kommentér på:
Kørselsforbud

Annonce